Anvendt IKT, presentasjonsmappe avik 6400. Kunnskap, informasjon, læring og teknologi.

Forside
Innledning
Problemstilling
Begrepsforklaringer
Kunnskap, informasjon, læring og teknologi
Fagplanen
Obligatoriske oppgaver
Individuell oppgave
Referanser/kildehenvisning

Utskriftsvennlig versjon, det presiseres at det er blogg versjonen som er min offisielle innlevering. Dette er på ingen måter en utgave som rettferdiggjør alt arbeidet som ligger i bloggen.

fredag 29. februar 2008

Drøfting av uklare elementer i min problemstilling

"Hvordan legge til rette for læring, med ikt, i samarbeid med ledelsen og lærerne på Sørumsand videregående skole".

Tilrettelegging for læring
Bruk av ikt
Samarbeid ledelse og lærere

Ledelse og lærere problemstilinga antyder et spenningsforhold i mellom.
Læring er et vidt begrep??? Hva skal læres
Problemområdet er åpent, hvordan læringssituasjonen er!!!!
Vidt , særlig i et system perspektiv
IKT: hva betyr dette???
Hva skal læres, hvem skal lære?
Maskiner tilgjengelig, tid, kompetanse, økonomi, hele infrastrukturen, holdninger, frykt

Hvordan legge til rette for må drøftes nøye

Følelse: hva var det som gjorde at jeg var usikker på dette her, hvorfor hadde jeg lyst til å gjøre dette her.

Hvordan kan dette hjelpe gjennomføringa:

Endring over tid grafene er ypperlige å bruke her.

Alt for mange hull, i hvertfall i førsteomgang, når man ikke kjenner oppgaven min.

Ingen kommentarer: