Anvendt IKT, presentasjonsmappe avik 6400. Kunnskap, informasjon, læring og teknologi.

Forside
Innledning
Problemstilling
Begrepsforklaringer
Kunnskap, informasjon, læring og teknologi
Fagplanen
Obligatoriske oppgaver
Individuell oppgave
Referanser/kildehenvisning

Utskriftsvennlig versjon, det presiseres at det er blogg versjonen som er min offisielle innlevering. Dette er på ingen måter en utgave som rettferdiggjør alt arbeidet som ligger i bloggen.

fredag 1. februar 2008

Hva skal jeg gjøre/hvordan skal jeg gjøre?

Hvordan skal jeg gå frem i forhold til avik 6400:

Lage en detaljert plan og en oversikt i forhold til mine tanker til innovasjonsarbeidet som skal gjøres:

1. følt behov
2. problemdiagnose
3. ideer, erfaringer, informasjon
4 A. løsningsforslag
4b. valg av løsning
5. Anvendelse
6. Evaluering

(7) punkt som er knyttet til punkt 2, 3, 4A. med kjerne i punkt 3: Prosesskonsulent.


Utvidet P-S modell, side 59. Skogen og Sørlie, innføring i innovasjonsarbeid.

2 kommentarer:

Franciska sa...

Dette er en flott begynnelse og et godt arbeidsredskap!

jeg tenker at du burde få med deg en analysedel, eller har du det i evalueringen/ideer, erfaringer, informasjon?

en analyse av hvorfor du velger som du gjør og hva som er bra/mindre bra, hvorfor du velger noe framfor noe annet?

Gry sa...

Å benytte brukersystem-innovasjonsmodellen er en lur start.
Støtter deg på valget om å bruke Mindomo til å holde oversikt i videre framdrift.

Herfra vil veiene innom flere innovasjonsmodeller komme naturlig i prosessen mot et resultat.