Anvendt IKT, presentasjonsmappe avik 6400. Kunnskap, informasjon, læring og teknologi.

Forside
Innledning
Problemstilling
Begrepsforklaringer
Kunnskap, informasjon, læring og teknologi
Fagplanen
Obligatoriske oppgaver
Individuell oppgave
Referanser/kildehenvisning

Utskriftsvennlig versjon, det presiseres at det er blogg versjonen som er min offisielle innlevering. Dette er på ingen måter en utgave som rettferdiggjør alt arbeidet som ligger i bloggen.

fredag 22. februar 2008

Vår individuelle "dialekt" i forhold til begrepsforståelse

Mål for emnet:

Studentene skal etter endt emne kunne innhente, analysere og vurdere nye digitale læringsressurser

Innhente = Skaffe seg/søke nye digitale læringsressurser

Analysere = Forklare/teste nye digitale læringsressurser

Vurdere = Evaluere/ta stilling til nye digitale læringsressurser


Studentene skal etter endt emne kunne bruke IKT som driver i kunnskapsutvikling og samhandling med andre

Bruke IKT som driver i kunnskapsutvikling med andre = anvende/nyttiggjøre seg informasjons- og kommunikasjonsteknologi i den hensikt å styrke både egen og andres innsikt/fagkunnskap. Det er IKT som skal motivere brukeren til å bruke

Bruke IKT i samhandling med andre = anvende/nyttiggjøre seg informasjons- og kommunikasjonsteknologi i den hensikt å kunne påvirke/hjelpe andre til nettbasert samarbeide. Det er IKT som skal motivere brukeren til å bruke


Studentene skal etter endt emne kunne initiere og utvikle IKT baserte kunnskapsnettverk

Initiere (ta initiativ til å innføre noe nytt ifht til det som allerede eksisterer) IKT baserte kunnskapsnettverk = ta initiativ til å sette igang læringssystem bygd opp med informasjons- og kommunikasjonsteknologi.

Utvikle IKT baserte kunnskapsnettverk (nettverk av kompetanse) = forbedre eksisterende informasjons- og kommunikasjonsteknologi bygde elektroniske læringssystemer.

Studentene skal etter endt emne kunne foreta etiske og juridiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing

Foreta etiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing = utføre moralsk evaluering i forhold til holdninger til tilgjengelige data i elektroniske systemer.

Foreta juridiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing = vi må tenke nøye gjennom og søke fakta om hvordan og hva vi gjør med/bruker tilgjengelige data i elektronisk systemer i forhold til norsk lov og rettslig praksis.

Studentene skal etter endt emne kunne være støttespiller for ledelsen ved innføring og tilrettelegging av nye lærings- og samhandlingsformer

Være støttespiller for ledelsen ved = være medspiller for ledelsen når de trenger hjelp og støtte
Innføring av nye læringsformer = være en pådriver i forhold til nye pedagogiske metoder.
Innføring av nye samhandlingformer = være en katalysator ved innføring av nye metoder å samarbeide på.
Tilrettelegging av nye læringsformer = legge til rette for nye læringsformer.
Tilrettelegging av nye samhandlingsformer = legge til rette for nye samhandlingsformer

Ingen kommentarer: