Mål for emnet:
Studentene skal etter endt emne kunne innhente, analysere og vurdere nye digitale læringsressurser
Innhente = Skaffe seg/søke nye digitale læringsressurser
Analysere = Forklare/teste nye digitale læringsressurser
Vurdere = Evaluere/ta stilling til nye digitale læringsressurser
Studentene skal etter endt emne kunne bruke IKT som driver i kunnskapsutvikling og samhandling med andre
Bruke IKT som driver i kunnskapsutvikling med andre = anvende/nyttiggjøre seg informasjons- og kommunikasjonsteknologi i den hensikt å styrke både egen og andres innsikt/fagkunnskap. Det er IKT som skal motivere brukeren til å bruke
Bruke IKT i samhandling med andre = anvende/nyttiggjøre seg informasjons- og kommunikasjonsteknologi i den hensikt å kunne påvirke/hjelpe andre til nettbasert samarbeide. Det er IKT som skal motivere brukeren til å bruke
Studentene skal etter endt emne kunne initiere og utvikle IKT baserte kunnskapsnettverk
Initiere (ta initiativ til å innføre noe nytt ifht til det som allerede eksisterer) IKT baserte kunnskapsnettverk = ta initiativ til å sette igang læringssystem bygd opp med informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
Utvikle IKT baserte kunnskapsnettverk (nettverk av kompetanse) = forbedre eksisterende informasjons- og kommunikasjonsteknologi bygde elektroniske læringssystemer.
Studentene skal etter endt emne kunne foreta etiske og juridiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing
Foreta etiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing = utføre moralsk evaluering i forhold til holdninger til tilgjengelige data i elektroniske systemer.
Foreta juridiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing = vi må tenke nøye gjennom og søke fakta om hvordan og hva vi gjør med/bruker tilgjengelige data i elektronisk systemer i forhold til norsk lov og rettslig praksis.
Studentene skal etter endt emne kunne være støttespiller for ledelsen ved innføring og tilrettelegging av nye lærings- og samhandlingsformerVære støttespiller for ledelsen ved = være medspiller for ledelsen når de trenger hjelp og støtte
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar