Kjell Skogen og Mari-Anne Sørlie, Innføring i innovasjonsarbeid, Universitetsforlaget AS 1992, ISBN 82-00-21291-2.
Hilde Hiim og Else Hippe, Læring gjennom opplevelse, forståelse og handling - En studiebok i didaktikk, Universitetsforlaget 1993, ISBN: 82-00-21731-0
Becker, H. J. (2000): Findings from the Teaching, Learning and Computing Survey. Is Larry Cuban right? University of California, Irvine: Revision of a paper written for the January, 2000 School Technology Leadership Conference and the Council State School Officers, Washington, D.C. (juli 2000) http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/ccsso.pdf (lesedato 010508)
Becker, H. J. & M. M. Riel (2000): Teacher Professional Engagement and Constructivist-Compatible Computer Use. (Teaching, Learning and Computing: 1998 National Survey. Report 7). Centre for Research on Information Technology and Organizations, University of California, Irvine and University of Minnesota. (desember 2000) http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/report_7/startpage.html (lesedato 010508)
Rose Maria Cocozza, Studiehefte til boken Innføring i innovasjonsarbeid, Spesialpedagogikk som fornyingsarbeid, Gyldendal akademisk 2002.
Ola Erstad, Digital kompetanse i skolen, Universitetsforlaget 2005, ISBN: 9788215001968
Wim Veen and Ben Vrakking, Homo zappiens: growing up in a digital age, Network Continuum Education 2006, ISBN: 9781855392205.
Benkler, Yochai (2006): The Wealth of Networks. How Social Production Transforms Markets and Freedom. Yale: Yale University Press. http://www.benkler.org/Benkler_Wealth_Of_Networks.pdf (lesedato 010508)
Heidi Arnesen Austlid, ”Til Eidsvågs kronikk om det digitale klasserom”, bladet utdanning nummer 19 (2007), sidene 52 og 53
Danmarks undervisningsportal EMU (http://www.emu.dk/index.html)
IKT i utdanning/IKT-didaktikk, Rolf Baltzersen (http://no.wikibooks.org/wiki/IKT_i_utdanning/IKT-didaktikk)
http://no.wikibooks.org/wiki/IKT_i_utdanning/IKT-didaktikk
Nettsider/blogger jeg har brukt i min søken etter kunnskap:
NTNU
Lærende organisasjoner
Runar Oudemayers studie blogg
Runar Oudemayers MAYP blogg
Avik bloggen, Trond Smistad HIAK
MAYP bloggen, Trond Smistad HIAK
Albertine Aaberges blogg
Jeanette Tranbergs blogg, Diginalet
Jørn Holstad Pettersens blogg
Jan-Arve Overlands blogg
Anvendt IKT, presentasjonsmappe avik 6400. Kunnskap, informasjon, læring og teknologi.
Forside
Innledning
Problemstilling
Begrepsforklaringer
Kunnskap, informasjon, læring og teknologi
Fagplanen
Obligatoriske oppgaver
Individuell oppgave
Referanser/kildehenvisning
Utskriftsvennlig versjon, det presiseres at det er blogg versjonen som er min offisielle innlevering. Dette er på ingen måter en utgave som rettferdiggjør alt arbeidet som ligger i bloggen.
Innledning
Problemstilling
Begrepsforklaringer
Kunnskap, informasjon, læring og teknologi
Fagplanen
Obligatoriske oppgaver
Individuell oppgave
Referanser/kildehenvisning
Utskriftsvennlig versjon, det presiseres at det er blogg versjonen som er min offisielle innlevering. Dette er på ingen måter en utgave som rettferdiggjør alt arbeidet som ligger i bloggen.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar